COM

COM
COM(씨오엠)은 2015년 김세중과 한주원이 결성하고 2021년 임지원이 합류해 운영 중인 공간 디자인 스튜디오입니다. 불특정 다수를 대상으로 하는 상업 공간부터 여러 구성원이 함께 일하는 오피스까지 다양한 성격의 공간과 가구를 디자인하고 있습니다. 현재는 김예지, 한채현, 조윤제, 김홍구가 함께하고 있습니다.

대표 작업으로 제네시스 HQ 오피스(2024), HYBE 사옥(2021), 무신사 스튜디오 신당(2023), TUNE(2023), 맹그로브 동대문(2022), JTBC PLAY(2020), 아모레 성수(2019), thisisneverthat(2019~2024) 등이 있습니다. 또한 단독전 《City Cortania》(2017), 《The Last Resort》(2021), 《소품 불러오기》(2024)와 단체전 《New Wave Ⅱ: 디자인, 공공에 대한 생각》(2018), 《타이포잔치》(2021), 《젊은 모색》(2023) 등 다수의 전시에 참여하며 활발히 활동하고 있습니다.

COM is a design studio based in Seoul that established in 2015 by Sejoong Kim who majored in spatial design, Joowon Han who majored in stage art.
COM designs spaces and furniture with various characteristics, from commercial spaces for unspecified individuals to offices where different members work together.

COM is pronounced “C-O-M”

Contact
ask.studioCOM@gmail.com

Instagram
@c_o_m.kr

Address
서울시 마포구 성미산로 29길 33, 2F

2F, 33, Seongmisan-ro 29-Gil,
Mapo-gu, Seoul

Current team
김세중 | Kim Sejoong
한주원 | Han Joowon
임지원 | Im Jiwon
김예지 | Kim Yeji
한채현 | Han Chaehyun
조윤제 | Cho Yunjei
김홍구 | Kim Honggoo

Copyright
All the contents displayed on this website are COM’s intellectual and commercial property and should not be used, published or copied without studio’s permission.

Types
All
Accommodation
Bars
Cafe
Exhibition
Furnitures
Restaurant
Lounge
Office
Private residence
Scenography
Stores
Showrooms
    2024
    thisisneverthat® In-mall Store
    2023
    thisisneverthat® In-mall Store
    2022
    MANGROVE Dongdaemun
    thisisneverthat® In-mall Store
    2021
    thisisneverthat® In-mall Store
    HYBE
    2020
    2019
    Amore Seongsu
    2018
    2017
    2016
    2015
    2014
    28
    SM ENTERTAINMENT New Visual Identity Exhibition : SM Makes !t, 2018
    Client :
    SM Entertainment
    Site :
    Gangnam-gu, Seoul
    Types :
    Scenography
    Topics :
    Follow the Line
    Work Scope :
    Scenography, Installation
    Area :
    390㎡
    SM엔터테인먼트 뉴 비주얼 아이덴티티 전시 연출

    SM엔터테인먼트의 새로운 비주얼 아이덴티티를 소개하는 전시. SM의 아이덴티티는 무한한 변형이 가능한 선적 요소를 중심으로 만들어졌습니다. 심볼 역시 S와 M 두 글자가 마치 우로보로스·뫼비우스의 띠처럼 이어진 형상입니다.  이 부분에서 힌트를 얻어 전시 집기가 서로 유기적으로 연결되어 평면도상에서는 SM 로고처럼 보이지만, 실제 사람들이 관람하는 눈높이에서는 다양한 높낮이를 가진 일종의 롤러코스터 같은 유기적인 전시 집기로 보이도록 연출했습니다. 전시장 근처 SM사옥 1층 카페에도 동일한 조형 언어로 대형 테이블을 설치해 높낮이가 서로 다른 테이블과 의자에 사람들이 앉아 쉴 수 있는 공간을 조성했습니다.

    SM 사옥 카페에서도 진행됐던 2ya기~
    More

    Credit


    Executive Producer
    SM ENTERTAINMENT CO.,LTD.

    Producer
    Soo-man Lee

    Executive Supervisor
    Young-min Kim


    Creative Director
    Hee-Jin Min

    Assistant Director
    Min-soo Yoon

    Arrangement
    Da-sol Kim, Jee-eun Kim


    CI Design

    SM Creative Division
    Director : Hee-Jin Min
    Design : Min-soo Yoon, Da-sol Kim

    CFC
    Director : Charry Jeon
    Design : Yoon-ji Nam, Sae-rom Kang, Eun-ju Kim


    Exhibition
    Direction & Curation :
    [SM Creative Division]
    Hee-jin Min, Min-soo Yoon, Jee-eun Kim
    Space Plan & Design :
    [COM] 김세중, 한주원
    Mobile Application : CRAFIK
    Apparel Design : HALOMINIUM
    Living Objet Design : PRAG